Halaman Muka

Jumat, 06 Juli 2012

Is Your Manager Killing Your Career?



Ten Questions Ambitious People Should Ask About Their Boss

One of the things that people with highly successful careers often have in common is a good manager, or a series of good managers. A good manager will recognise people’s strengths, and help them grow. This is especially important early in your career, where some quick ‘runs on the board’ can get you noticed and considered for other opportunities.

How do you recognise the kind of manager who will boost your career? It’s often easy to recognise the kind of manager who’s no help at all. If you’re never able to make any decisions, you’re never allowed to try anything new, and your boss never has a kind word to say to you or about you, your manager may be killing your career.

Perusahaan Farmasi Didenda Rp 28 Triliun

GlaxoSmithKline (GSK), perusahaan farmasi internasional dituntut membayar denda sebesar USD 3 miliar atau sekitar Rp 28 triliun karena menyuap dokter. Aksi penyuapan ini dilakukan untuk meningkatkan penjualan obat antidepresan Paxil dan Wellbutrin serta obat asma Advair. Selain itu, GSK juga tidak melaporkan masalah keamanan terkait dengan obat diabetes Avandia.

Keputusan ini ditetapkan oleh pengadilan distrik Boston pada hari Kamis (26/6/2012) lalu. Perusahaan ini mendorong tenaga penjualan di AS untuk menjual 3 jenis obat tersebut ke dokter dan memberikan suap pada dokter yang bersedia menuliskan resep.

Para dokter diberi upah USD 2.500 atau sekitar Rp 23,3 juta jika mau hadir sebagai pembicara dan memberikan presentasi mengenai 3 obat tersebut. Selain itu, para dokter bisa menikmati diving, golf, memancing dan kegiatan lainnya yang kesemuanya diatur oleh perusahaan.


Jumat, 29 Juni 2012

The Art Of Persuasion

Are Consumers Interested In Abstract Or Concrete Features?

What types of messages are most persuasive? For example, would you be more likely to buy a TiVo if an ad described it as offering you freedom or if it explained how you could replay sports events? A new study in the Journal of Consumer Research says the key to an effective message is finding the fit between the consumers' goals and the level of abstraction.

"Informing people that TiVo promotes freedom of expression is an abstract, high-level benefit of the brand, whereas the replay and slow motion features represent concrete, low-level benefits," write authors Angela Y. Lee (Northwestern University), Punam Anand Keller (Dartmouth College), and Brian Sternthal (Northwestern University). "Our research indicates that whether consumers are more persuaded by abstract or concrete benefit information depends on their goals."

Selasa, 26 Juni 2012

Bikini-Clad Women Make Men Impatient

Images of sexy women tend to whet men’s sexual appetite. But stimulating new research in the Journal of Consumer Research says there’s more than meets the eye. A recent study shows that men who watched sexy videos or handled lingerie sought immediate gratification—even when they were making decisions about money, soda, and candy.


Senin, 25 Juni 2012

Rendah Hati

By
Rendah Hati Ditengah Dominasi Dan Arogansi

Dulu, Kita diajarkan untuk bersikap rendah hati. Sekarang, orang sering keliru menerjemahkan kerendahan hati sebagai kelemahan. Walhasil, banyak orang yang bersikap rendah hati bukannya dihormati, melainkan direndahkan. Kelihatannya nyaris tidak ada lagi tempat untuk kerendahan hati ketika Kita lebih mementingkan penampilan fisik, dan pencapaian yang sifatnya materialistik. 

Padahal, tanpa kerendahan hati, Kita tidak mungkin sekedar mau menerima kehadiran orang lain, mendengar kata-kata mereka, atau saling menghormati dengan setulus hati. Konsekuensinya, banyak orang yang harus membusungkan dada atau memperlihatkan kepemilikan serta ‘power’ untuk sekedar mendapatkan pengakuan. Mereka yang ‘berani’ menampilkan siapa dirinya adalah orang-orang yang diterima. Namun mereka yang rendah hati cenderung tidak mendapat tempat. Akhirnya, kita lebih banyak mendapatkan ‘tong kosong’ daripada yang benar-benar memiliki isi. Menurut pendapat Anda, masihkah Kita perlu bersikap rendah hati? 

Life Lessons Learned on The Job

By Hara Estroff Marano

It turns out that nothing works quite the way we were taught.

Richard Farson is both a psychologist and a CEO who has spent 30-plus years heading organizations. His experience has given him an extraordinary appreciation of the absurdities of organizations, and how nothing works quite the way we have been taught. In a 1996 book called Management of the Absurd: Paradoxes in Leadership, Farson outlined some important lessons he'd learned, and his wisdom applies as much to everyday life as to the office. 


Mengapa Harus Rendah Diri .... ??@!?

Menurut Abraham Maslow, dalam pribadi seseorang sangat dipengaruhi oleh dorongan-dorongan mendasar, diantaranya adalah dorongan ingin berkuasa untuk pembentukan sebuah harga diri seseorang. Jika dorongan ambisi ingin berkuasa dalam bentuk apapun selalu tertekan atau terpendam maka akan timbul harga diri yang berkurang yaitu istilah populernya atau Rendah Diri Minder. Rasa rendah diri, tidak ada dalam kamus orang yang kreatif, baik dalam bentuk pikiran atau dalam bentuk tindakan, Tapi hal ini akan berakibat buruk bagi orang yang tidak bisa berfikir kreatif apalagi tidak bisa berfikir sehat.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...